برخی از پروژه های نیلینگ و بهسازی زمین

عملیات تحکیم تکیه گاههای پل قوسی فلزی گلورد

پل گلورد واقع در استان مازندران (جنوب بهشهر) و بر روی دریاچه سد گلورد  توسط شرکت ماشین سازی اراک در حال احداث می باشد.  این پل از نوع قوسی فلزی بوده و دارای طول 300 متر است.  ساخت دیواره و تاسیسات سد گلورد با طول تاج ۲۷۰ متر و ارتفاع دیواره ۱۱۳ متر در سال ۱۳۹۸ به پایان رسید و سد با ظرفیتی محدود آبگیری شد. اما با توجه به زیر آب رفتن راه ارتباطی حدود ۶۰ روستای بالادست سد در صورت آبگیری کامل، ساخت پل فلزی زیرقوسی به طول ۳۰۰ متر و عرض ۱۲ متر برای عبور از دریاچه در دستور کار قرار گرفت تا پس از آن سد به طور کامل آبگیری شود.

در دو سمت پل، سازه فولادی بر روی تکیه گاههای بتنی قرار می گیرد که این فونداسیونها با کمک تاندونهای کابلی بلند به دیواره های دره محکم می شود. ضمنا حرکت احتمالی سازه های فوق توسط تعدادی ابزار دقیق (اکستنسومتر) پایش شده و نیروی داخل تاندونها نیز توسط تعدادی بار سنج 200 تنی مانیتور می گردد.  مجموعه عملیات حفاری چالها، تامین مصالح پیش تنیدگی و اجرای کامل عملیات تحکیم و پایش به شرکت پایاب زمزم سپرده شد.

در این پروژه تکیه گاههای پل شامل کوله ها، پاطاقها و نیز فونداسیون پایه ها با استفاده از تاندونهای کابلی 3-8 رشته ای به طولهای 12 تا 24 متر تحت کشش و تقویت قرار می گیرند.  برخی از تاندونهای این پروژه دارای دو لایه محافظت در برابر خوردگی (Double Corrosion Protection, DCP) بوده و برخی از آنها فقط یک لایه حفاظت دارند.  هندسه تند و پرشیب دیواره های دره و حفاری در زمین ساینده و درزه داراز جمله دشواریهای این پروژه می باشد.

مجتمع تجاری- اداری زاگرس کرج

مجتمع اداری- تجاری 26 طبقه زاگرس در فلکه اول گوهردشت (رجایی شهر کرج) واقع شده است.  خدمات ارائه شده توسط شرکت پایاب زمزم در این پروژه عبارتند از:

خاکبرداری و طراحی روش تحکیم دیواره به روش گراند انکرینگ  ابزار بندی و رفتارنگاری دیواره های گود.

این گود در مجاورت جاده پر تردد گوهردشت در فلکه اول حفر شد و بلافاصله در مجاورت ضلع شرقی این گود ساختمان بلندی با نمای شیشه ای احداث گردید.  عمق گود 30 متر و اجرای کار در زمان مقرر صورت پذیرفت.

مساحت زمین 2082 متر مربع                 عمق گودبرداری: 30 متر

مجتمع تجاری- اداری برزیل تهران

مجتمع اداری- تجاری 24 طبقه برزیل در خیابان برزیل تهران واقع شده است. با توجه به وجود ساختمانهای مسکونی در کناره های این سایت، اجرای دقیق سیستم گراند انکر در این پروژه به دقت تمام صورت پذیرفت.   خدمات ارائه شده توسط شرکت پایاب زمزم در این پروژه عبارتند از:

تقویت دیواره های گود به کمک تاندون های کابل و پوشش مش و شاتکریت (SCP).  کشش تاندونها با جکهای پر قدرت هیدرولیکی صورت پذیرفت.

مساحت زمین 25000 متر مربع                 عمق گودبرداری: 25 متر

مجتمع اداری جوان استیل

گودبرداری و پایدارسازی دیواره های گود مجتمع اداری جوان استیل واقع در منطقه شادآباد تهران.

خاک محل پروژه از نوع خاک های ریزشی بوده و این پروژه با استفاده از تحکیم به روش نیلینگ توسط رادهای خودحفار به انجام رسید. تامین کلیه مصالح، اجرا و همچنین ابزاربندی و رفتارنگاری توسط این شرکت انجام شد.  اجرای گودبرداری بصورت پلکانی و در چند مرحله و همزمان با اجرای مرحله به مرحله تقویت زمین انجام گرفت.

تحکیم مغار نیروگاه برق آبی اومااویا (سریلانکا)

عملیات تحکیم سقف مغارهای نیروگاه و ترانسفورمر سد اومااویا کشور سریلانکا.

این پروژه که در ارتفاعات کشور سریلانکا اجرا شد بخشی از مجموعه نیروگاه آبی این کشور به شمار می آید.  تقویت مغارهای این پروژه به کمک مونوبارهای محافظت شده با دو لایه ضد خوردگی صورت پذیرفت.  روش تحکیم: استفاده از مونوبارهای DCP شده با قطر 36 میلیمتر به همراه نصب و کشش آن ها در طول های 6 الی 8 متری.  اجرای عملیات ساخت سیستم دولایه ضد خوردگی در محل پروژه و با احداث رمپی شیبدار صورت گرفت.

سر ریز سد کرخه

اجرای عملیات حفاری دقیق بین آرماتورهای سرریز سد کرخه و همچنین تامین، مونتاژ، نصب و کشش انکرهای

این پروژه به منظور افزایش تعداد تاندونهای کابلی در سر ریز سد کرخه (واقع در 21 کیلومتری شمال غرب اندیمشک) انجام پذیرفت.  در این پروژه مقرر بود تا با حفر چالهایی جدید در بتن مسلح سازه سرریز، تاندونهای جدیدی به سرریز اضافه شود.  به دلیل نزدیکی چالهای جدید به تاندونهای قبلی، عملیات حفر بدون انحراف چالهای 20 متری بسیار حائز اهمیت بود.  با انجام یک چال آزمایشی توسط پیمانکارهای مختلف، انحراف چال شرکت پایاب کمترین مقدار از بین چالهای حفر شده داشت فلذا اجرای کار به این شرکت سپرده شد.

کابلهای پیش تنیده در ارتفاع زیاد در داخل چال ها نصب شده و اجرای کار با تزریق و کشش کابلها به اتمام رسید.